wtorek, 10 grudnia 2013

Odpajęczanie bloga



Witam wszystkich serdecznie po dłuższej przerwie.

Jakoś szybko te pory roku śmigają. I znów zima... i powinnam powiedzieć: lubię zimę, bo lubię robić czapki i lubię je nosić...
Przewinęło się ich trochę przez moje drutki, ostatnio też. Było dużo powtórek. Oto niektóre z nich, bez szalików.









Rozsypały się...









Moje ostatnio ulubione zestawienie kolorów białego i szarego.











Wciąż mnie kusi, aby wypróbować coś nowego (dla mnie). Tym razem to sposób na elastyczny początek ściągaczowej czapki. Tubular Cast On - Tutaj  i tutaj znalazłam pomoc. Ostatnio rzadko stosowałam w czapkach normalne ściągacze, zastępując je warkoczykami, i-cordem, dwukolorowym ściągaczem, rulonikiem...
Rozpiszę, może Komuś przyda się również.



Rozpoczynamy od prowizorycznego nabrania oczek swoją ulubioną metodą, moja jest ta.
  1. Nabrać połowę potrzebnych oczek, czyli zamiast 100 nabrać 50. 
  2. Kolorem podstawowym przerabiać 1oczko prawe, 1 narzut do końca rzędu i złączyć w okrążenie.
  3. 1 oczko prawe, następne zdjąć jak do przerobienia na lewo, nitka z przodu robótki, powtarzać do końca okrążenia.
  4. Nitka z tyłu robótki, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na lewo, przenieść nitkę do przodu i następne oczko przerobić jako lewe, powtarzać do końca okrążenia.
  5. Jak okrążenie 3.
  6. Jak okrążenie 4.
  7. i teraz przerabiamy już normalnie ściągacz 1 prawe, 1 lewe.
  8. Na koniec usuwamy nitkę prowizorycznych oczek.
Dziękuję, że zaglądacie do mnie, nawet gdy nic się na blogu nie dzieje i za wszystkie  komentarze i do następnego. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.


56 komentarzy:

  1. W tym wydaniu czapkowym, szarości są przepiękne. Dzięki za nowe nauki :)
    Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są Twoje czapki! Połączenie szarości z bielą też mi się bardzo podoba. A tę metodę na elastyczny początek ściągacza muszę wypróbować - dzięki :).
    Serdeczności przesyłam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za odwiedziny i za miłe słowa! Również przesyłam serdeczności :)

      Usuń
  3. Ojej Antosiu- rzeczywiście odkurzasz bloga, ale w jakim stylu. Tyle czapek! Toż to prawie sklepowy urobek. Piękne są. A za nowy sposób rozpoczynania - dziękuję. Musze wypróbować.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino, no tak, rozpędziłam się nieco :) ale to taka szybka robota. W koszyku ubywało, więc znów dorabiałam i tak w kółko. Dzięki za odwiedziny i miłe słowa.
      Pozdrawiam rownież.

      Usuń
  4. Jakiż uroczy "kolorowy zawrót " widzę :) Pięknie się prezentują w tym koszyczku.Ale patrząc na te biele w połączeniu z szarościami widzę, że jest to i mój ulubiony zestaw kolorów.
    Moc serdeczności posyłam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię kolory, ale coraz częściej zerkam w stronę spokojniejszych kolorów. Obecnie szarość i biel, to jest to.
      Juta, również serdeczności dla Ciebie

      Usuń
  5. Antosiu czapki sa cudowne i kolorki slicznie polaczone ;)
    dzieki za rozklad jazdy pewniakiem przy kolejnej czapie sie naumiem nowej sztuki ;)
    pozdrawiam serdecznie magnolia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magnolia, od przybytku głowa nie boli, nigdy nie wiadomo, w tzw. przydasiach trzeba mieć różności :)))
      Dzięki za odwiedziny i mile slowa. Również serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  6. Ach te Twoje czapki, zawsze mnie zachwycały, szczególnie te żakardowe, bo cierpliwości trzeba wiele żeby zrobić je tak pięknie. Z instrukcję bardzo dziękuję, następną czapę zrobię tym sposobem :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno, wg mnie dzierganie żakardowe tylko ciutkę różni się od podstawowego. No może rzeczywiście trochę więcej cierpliwości trzeba.
      Również serdecznie pozdrawiam

      Usuń
    2. Dzieki za odwiedziny i zachwyty :)

      Usuń
  7. Piękne wzory, na razie nie osiągalne dla mnie. Za mało wprawiona jestem. Tym bardziej dzięki za linki i podpowiedzi jak co zdziałać. Teraz idę jeszcze raz zerknąć na twoje wyroby. Po napawam się troszkę ich widokiem to może mnie co trafi i wreszcie dokończę sweterek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, że do mnie zajrzałaś, dziękuję za miłę słowa. W ten sposób poznałam Twój blog i Twoje piękne prace, No właśnie, każdy dopingujący sposób jest dobry. I co, udało się skończyć sweterek?

      Usuń
  8. Piękne...wszystkie:) ale najbardziej podoba mi się połączenie szarości z bielą. Są piękne:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli zachwycających się szarością z bielą jest wiecej. Dziękuję za wizyte i miłe słowa.
      Pozdrowienia serdeczne lecą do Ciebie.

      Usuń
  9. Czapki są cudne, chciałoby sie je wszystkie założyc na głowe i wypróbować w której będziej najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Lubię czapki i lubię je nosić, ale nie wszyscy tak mają. Znam osoby, które za tzw, skarby nie zalożą czapki.
      Basiu, serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  10. Piękne .Obłędnie piękne . Podoba misie każda jedna,super biała i cudowne żakardowe . Masz bardzo zdolne raczki .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję. Na drutach robię prawie całe moje życie, a juz trochę go jest, więc jest wprawa w dzierganiu.
      Pozdrowienia serdeczne przesyłam.

      Usuń
  11. Wspaniałe czapki - wszystkie idealne :-) Zestawienie szarego i białego w Twoim wykonaniu - doskonałe.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, że wpadłaś do mnie z miłymi słowami. Pięknie dziękuję i serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  12. Odezwałaś się nareszcie,już miałam pytać gdzie jesteś,stęskniłam się:)))Koszyczek pełen czapek to niezły urobek i jaki piękny do tego:))I dzięki za kolejną podpowiedź:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, czasem tak jakoś się zrobi, że nie widać nas na chwilę... Tonka, dzięki, że wpadłaś do mnie i tak ładnie mnie pochwaliłaś. Trzymaj sie

      Usuń
  13. Cieszę się, że wróciłaś. Ilość czapek IMPONUJĄCA!!!!!
    Za opis czapki, dziękuję
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za fajną wizytę, usłyszeć miłe słowa to fajna sprawa, dziękuję
      Rownież cieplutkie pozdrowienia przesylam

      Usuń
  14. Wow :) Długo Cię nie było, ale i udzierg niesamowity!!! Toż to normalnie jak w fabryce! :):):) Piękne! Wzory wrabiane ciągle mi się marzą, ale wydają się bardzo trudne... Trzeba przecież dwoma kolorami na raz operować i chyba kontrolować naprężenie włóczki... A jak to robić na 5 drutach??? Matko! Nie wyobrażam sobie... Dzięki za linki do nauki, na pewno skorzystam! Tym bardziej, że bardzo niewiele na ten temat wiem... Uwielbiam takie nowości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, Szyleczko, Ty taka zdolniacha jestes, więc takie wrabiane wzory to dla Ciebie pestka, spróbuj, zobaczysz. Masz rację, nie lubię robić zakardów na 5 drutach, aby to sobie ułatwić kupiłam sobie również drutki na bardzo krótkich żyłkach i smigam.
      A od przybytku nowości głowa nie boli, a w dodatku, gdy też uwielbiasz nowości.

      Usuń
  15. Wcale się nie dziwię, że nie pisałaś na blogu. Tyle pięknych czapek i innych akcesoriów wyprodukowałaś. Miałaś co robić. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale fajne usprawiedliwienie dla mnie!!! Wielkie dzięki. I dzięki za odwiedziny i za miłe słowa.

      Usuń
  16. Zachwycam się Twoimi czapkami - co jedna to piękniejsza! :) Bardzo podobają mi się zwłaszcza te żakardowe, ale dla mnie to jeszcze zbyt trudne...
    Cieszę się, że znów jesteś z nami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, Bean, robisz tak cudne rzeczy, trudne do wykonania, a tu mówisz, że żakardy zbyt trudne. Spróbuj, a zobaczysz, że tak nie jest. Ja do robienia żakardów używam naparstka do prowadzenia nitek.
      Mnie też jest miło znów Was widzieć.

      Usuń
  17. Bajeczne Twoje czapki i tak ich dużo stworzyłaś są poprostu piękne :)))).
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Starałam się :)
      Dziękuję za wizytę i rownież serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  18. Wreszcie Wandeczko jesteś a już myślałam że zaniechałaś robótek.
    Ja też chwilowo nie mam czasu ale w przyszłym roku zacznę bo tyle się u mnie dzieje .
    Czapki są przepiękne -po prostu mistrzostwo świata- małe arcydzieła .
    Mnie zauroczyła ta biała czy masz na nią przepis ?byłabym wdzięczna.
    Pozdrawiam serdecznie mila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mila, tak to juz z nami jest, że raz mamy mniej na glowie, a raz więcej i tu wcale nie myślę o czapkach, a o życiu.
      Cieszę się, że czapki podobają się i że wpadła Ci w oko moja ulubiona. Zrobiłam takich czapek dużo, ale opis mam w głowie. Będę niebawem robić taką to zrobię notatki. Odezwę się.
      Również pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Bardzo się cieszę z Twojego powrotu Antosiu. Stęskniłam się za Twoimi perfekcyjnymi robótkami.
    Bajeczny kosz z czapeczkami a Twoje ulubione barwy i mnie się bardzo podobają i też zwróciłam uwagę na tę białą czapeczkę - chętnie i ja bym taką zrobiła Antosiu:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, dzięki że zajrzałaś tutaj i od razu z taką dużą dawką miłych słów. Jeśli chodzi o białą czapeczkę to nie jest trudna, zrobiona jest na okrągło angielskim, czyli brioszką. Tak jak napisałam wyżej u Mili, odezwę się.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  20. Jesteś, jak to dobrze... Ol-ka

    OdpowiedzUsuń
  21. Antosiu, jakie Ty pożyteczne rzeczy nam pokazujesz. Bardzo Co dziękuję, za niezwykle pomocny opis . Rozwiązałaś mój następny problem. Umiałam zakończyć elastycznie ale zaczynanie jest bardziej potrzebne. Myślę o Tobie ilekroć robię rękawy bo już nic mi się nie skręca. Pozdrawiam i idę popatrzec na Twoje czapeczki bo są urocze i kuszą aby takie same sobie zrobić. .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, miło mi, że dobrze mnie wspominasz. Drobna sprawa rękaw, a pamiątka na dłużej :)
      Dzięki, że do mnie zajrzałaś i za miłe słowa.
      pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  22. Ale piękne czapki:) te szarości wyglądają naprawdę wspaniale:)
    Pięknie tu u Ciebie, z przyjemnością dołączę do obserwatorów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za wszystkie miłe słowa i witam serdecznie w gronie obserwatorów i pięknie pozdrawiam.

      Usuń
  23. Podziwiam Pani prace ...
    są przepiękne ...
    pozdrawiam cieplutko
    Dagmara :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dagmara, ja Twoje też podziwiam. Nadrabiam zaległości w blogowaniu, zajrzę niebawem do Ciebie.
      Dzięki za wizytę i miłe słowa.

      Usuń
  24. Mnóstwo cudowności! a ja chyba potrafię zrozumieć, że robienie czapek to przyjemność, bo sama mogłam się o tym przekonać na własnej skórze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, "trochę" masz ich na "swoim koncie" i różnych innych pięknych dziergadeł również.
      Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za zrozumienie mojej mani.

      Usuń
  25. O wow!!!! Robótek u Ciebie dostatek!!!! Piękne wzory wrabiane!!!!
    Też uwielbiam połączenie szarego z białym!!!
    Cudeńka napatrzeć się nie mogę !!!:)
    Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, zaszalałam nieco, ale koszyk już trochę opustoszał i pewnie jeszcze coś trzeba dodziergać. A szarości z bielą to ostatnia moja mania kolorów i fajnie, że podoba się to zestawienie również Innym.
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  26. Antosiu podziwiam ciagle za te pieknie wrabiane wzory, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko, pięknie dziękuję i za wizytę również
      serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  27. No i jak tu nie tęsknić za widokiem takich pięknych prac, piękne czapki ! Fajnie ,że jesteś i jeszcze pokazujesz jak to zrobić, dzięki ! Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam, czapki super!!!! Zawsze z radością zaglądam do Ciebie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Szare z białym - piękne zestawienie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na moim blogu i zapraszam ponownie